گروه پژوهشی آینده

تهیه و انجام طرحهای پژوهشی

گروه پژوهشی آینده

تهیه و انجام طرحهای پژوهشی

اهمیت مبانی نظری

مقدمه

یکی از بخش‏‌های مهم تحقیق، بخش مربوط به ادبیات و مبانی نظری تحقیق است؛ یعنی یکی از کارهای ضروری در هر پژوهشی، مطالعه منابع مربوط به موضوع تحقیق است؛ زیرا سرچشمه علوم را می‌توان در پیشینه آنها کاوش کرد.

مطالعه منابع، به محقق کمک می‏‌کند تا بینش عمیقی نسبت به جنبه‏‌های مختلف موضوع تحقیق پیدا کند. مطالعه منابع، باید هم از منابعی باشد که به طور مستقیم، در رابطه با موضوع تحقیق بوده و هم از منابعی باشند که به‌صورت غیرمستقیم با آن موضوع، ارتباط دارند.

ادبیات و مبانی نظری تحقیق چگونه نوشته می‌شود؟

روش‌های مختلفی برای نگارش وجود دارد که بهترین نوع و استانداردترین آن روش دو بخشی است که اکثر اساتید آن را قبول دارند. در این روش محقق باید فصل دوم پایان نامه را به دو بخش ادبیات و مبانی نظری و پیشینه تحقیق تقسیم کرد.

قسمت اول: ادبیات و مبانی نظری

در قسمت اول فصل دوم پایان نامه به بررسی نظریه‌هایی که پیرامون موضوع تحقیق فعلی بیان شده بپردازید و به نوعی موضوع پژوهش را مطرح کنید، سپس به طور اجمالی به مهمترین تئوری‌ها و مدل‌های ارائه شده در حوزه موضوع های مورد بررسی بپردازد.

چینش داده‌های اطلاعاتی به صورت ستون فقرات ماهی‌وار (مطالب اصلی به فرعیی مشخص شده و مطالب اصلی نیز به صورت روابط منطقی به هم مرتبط باشند). برای مثال: حوزه تحقیق ما رضایت شغلی است در بخش اول باید تیتر اصلی را رضایت شغلی قرار دهیم و تیترهای فرعی شامل تاریخچه رضایت شغلی، مفاهیم وتعاریف رضایت شغلی، ابعاد رضایت شغلی و... باشد.

در این بخش توجه کردن به فلسفه فکری صحیح برای سازمان‌دهی این فصل شناخت و اشراف نسبتا مطلوب پژوهشگر را می‌طلبد.

قسمت دوم: پیشینه تحقیق

در این بخش ما نیاز داریم که از پژوهش‌هایی که قبلا در این حوزه انجام شده است استفاده کنیم و به عبارتی: پژوهش امری گروهی است. هر مطالعه ضمن آن که مبتنی بر مطالعات قبلی است، خود نیز مقدمه و پایه ای برای مطالعات بعدی است. هر چقدر تعداد ارتباط‌ها و پیوندهای ممکن یک مطالعه با مطالعات قبلی و تئوری‌های موجود بیشتر باشد، اهمیت و سهم آن مطالعه در بسط دانش آدمی بیشتر خواهد بود.

این بخش در ۲ قسمت پیشینه داخلی و پیشینه خارجی خلاصه می‌شود و محقق می‌بایست که اطلاعات و داده‌ها رااز پایگاه های معتبر استخراج کند و با استفاده از استانداردهای موجود و قابل قبول دسته‌بندی کند.

خب سوالی که باید از خود بپرسیم این است که: آیا شکل تنظیم پیشینه پژوهش به گونه‌ای است که وی بتواند استفادۀ قابل توجهی از آن در انجام پژوهش خود و در ارائه فرضیات و یا سوالات تحقیق به عمل آورد؟

با برسی پیشینه‌ها قبلی نتایج قابل توجهی به‌دست می‌آید. محقق می‌تواند با مقایسه مجموعه تحقیقات مشابه، نتیجه گیری لازم را به عمل آورد و حتی خواهد توانست در پژوهش خود موارد لازم را، که چه بسا در پژوهش‌های قبل نادیده انگاشته شده، لحاظ کند و عمدتا ً میزان تمرکز آنها را بر موضوعات خاص و یا روش‌های بخصوصی کشف کند.

بررسی تاثیر مدیریت دانش و فناوری اطلاعات در ارتقاء خدمات شهروندی (مورد مطالعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز )

بررسی رابطه آگاهی و اعتماد سرمایه گذاران با بهره وری شرکت ها (مطالعه موردی : شرکتهای بورس و اوراق بهادار تهران،ایران خودرو وسایپا)

کاربردی نمودن تصمیمات استراتژیک بر اساس نظام اندازه گیری عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر قصد خرید مصرف کنندگان (مطالعه موردی: مصرف کنندگان محصولات لبنی شرکت صالح در شهرستان بابل)

تأثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز (مطالعه موردی؛ مصرف کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف استان گیلان)

ساختار سرمایه و رابطه آن با عملکرد شرکت

شناسایی تنگناهای صادرات نرم افزار و راهکارهای برای رفع آن

شناسایی عارضه ها و مشکلاتی که سازمان به آنها مبتلا است با توجه به وزن و اهمیت آنها

بررسی تاثیر قابلیت بازاریابی روی عملکرد بنگاه های کوچک و متوسط صادرکننده فرش

تحلیل موقعیت و وضعیت شرکت های بیمه خصوصی فعال در ایران

بررسی تاثیر نقش مدیریت دانش بر اثر بخشی واحدهای تولیدی – صادراتی صنایع لبنی استان مازندران

بررسی رابطه بین ادراک تعارض و روش های مدیریت آن در بین مدیران و کارمندان شعبات بانک ملت شهرستان تبریز

بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و میزان بهره وری در سازمان مطالعه موردی : دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

ارائه مدلی برای تشریح چگونگی استفاده از مدیریت دانش مشتری در جهت ارتقاء انگیزش کارکنان

بررسی ارتباط بین رقابت در بازار محصول و ساختار صنعت با سطح اقلام تعهدی

بررسی نقش بانکداری الکترونیک بررضایت مشتری دربانک ملی شعب آذربایجان شرقی

بررسی موانع خصوصی سازی در شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خراسان رضوی و ارائه راهکار

بررسی تبیین اثر سرمایه های فکری بر مهندسی و مدیریت نوآوری در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مرکز منطقه فارس

بررسی اثرات آمیخته بازاریابی سبز بر ارزش ویژه برند با تاکید اثر میانجی گری تبلیغات دهان به دهان

بررسی تاثیر هدفمند کردن یارانه ها بر تولید زیر بخش های کشاورزی

بررسی تاثیر اعتبار هیأت مدیره بر ارائه مجدد صورت های مالی

بررسی رابطه بین تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن

ارزیابی عملکرد سازمان های حوزه حمل و نقل شهرداری رشت با رویکرد BSC و روش اولویت بندی

بررسی بهای تمام شده نیروگاه پراکنده در مقیاس کوچک در واحدهای تجاری بزرگ

بررسی عوامل موثر بر اعتمادسازی مشتریان در توزیع آنلاین محصولات انتشاری، لوازم آموزشی و کمک آموزشی

بررسی عوامل موثر بر کشش تقاضای مسافر در راه آهن ایران

ارائه مدلی برای گزینش استراتژی های توسعه برند (مطالعه موردی : صنعت لوازم خانگی ایران)

ارزیابی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با استفاده از مدل تعالی سازمانی

کشف ویژگی های رفتارخادمانه و عوامل مؤثر بر آن در سازمان حج و زیارت: مورد مطالعه کارگزاران اعزامی به اماکن متبرکه مکه و مدینه

بررسی تاثیر اندازه دولت بر شاخص توسعه انسانی در کشورهای در حال توسعه

#ترجمه_آماده
#دانلود_مقاله
#دانلودمبانی-نظری-پایاننامه
#دانلودپرسشنامه-مدیریت
#دانلودپرسشنامهروان_شناسی

شماره تماس جهت سفارش: 09353761841

ادرس سایت:Www.pajuha.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.